26 juni 2011

Hemma igen

Vet ni vad som är skönare än en dusch?!

Jo att ta en dusch efter 3 dagar utan.... så idag känner jag mig som en ny människa igen med hår som fladdrar i vinden. Vi har varit ute på landet i stugan i några dagar och firat bl.a. midsommar. Det har varit goa dagar med rum för slappande och mys med familjen samt lite volleyboll spel. Emilia har varit så glad hela helgen. Det är väldigt lätt att få henne att spricka upp i ett rejält leende som når ända upp till ögonen. Det verkligen glittrar om hennes ögon och man själv känner en så stor lycka över att få vara hennes mamma. Det är det bästa som har hänt mig att få henne tillsammans med min kärlek. Hon älskar att ligga och suga på sina tår, när vi sjunger för henne, när vi gör pruttljud på henne, när vi pussar på henne ja listan kan göras lång för hon är så nöjd hela tiden. Det nya hon har börjat med nu är att suga in underläppen. Det är något nytt varje vecka, tur jag skriver upp vad som händer för annars glömmer jag..

Inatt har det varit en tuff natt här hemma på Ängen. Emilia har fortsatt och velat ammat varannan timme men utöver det så vaknade hon och var jätteledsen vid 4 tiden. Ola gick upp och bytte blöjan och sen försökte vi trösta henne. Då vaknade hon väl till för helt plötsligt var hon samma goa och charmiga Emilia igen. Men NEJ vi hade inga planer på att gå upp då så efter många långa sega minutrar så somnade iaf jag om och tydligen oxå Emilia. :)
Så det var guld värt att Ola gick upp med Emilia imorse så jag fick en rejäl sovmorron, kände att jag behövde det. Så när jag åt frukost ute i solen var det dags för Emilia att sova igen så då gick far och dotter på en promenad.

Hoppas ni har haft en trevlig midsommar med allt vad det innebär. Tyvärr har jag inga kort att bjuda på då jag inte har fört över några från kameran än...

Inga kommentarer: