3 juni 2011

Blomnamngivning

Igår kom Emilias mormor på fikabesök. Vi vandrade sen ut i trädgården och hon namngav flera av mina växter. Det är ett ställe vid vårt pumphus som det växer en massa gamla växter som löjtnantshjärta, iris, stormhatt samt knähöga brännässlor och hundkex. Där ska jag gräva upp växterna och sen trimma så Ola kan komma åt å klippa med gräsklipparen så vi kan få en gräsplätt istället. Och eftersom jag inte kan slänga några levande växter så håller jag på och planerar vart jag ska gräva ner dom. Spännande och roligt arbete som kommer ske under sommaren!

Sen åkte vi ut till Landet och åt grillat. Där var det många ansikten för Emilia att studera. Farmor och farfar, farbror Anders och faster Carro samt hennes föräldrar. Det blev en mysig sommarkväll när vinden tillslut lugnade sig. Men idag vilken kanondag det kommer bli! Jag ska ge Emilia lite mat och sen ska vi ta en promenix bort till hästarna.

Må så gott och njut dagen!

Inga kommentarer: