23 augusti 2009

Denna helgen har vi varit på landet tillsammans med våra katter och bara njutit av en fin sensommarhelg!!
Jag slutade tidigt i fredags och Ola kunde flexa lite så vi var ute redan kl 15. Härligt med en sommarstuga som ligger så nära Karlstad att vi bara kan packa en liten väska och åka ut endast för kvällen om vi så vill. Lite skillnad mot vår som ligger i Strömstad, dit åker vi inte bara för en dag... Så det är väldigt lyxigt att vi har 2 sommarstugor inom familjen som vi kan välja på!!
I lördags tog vi en promenad och hittade riktigt möe kantareller, hade ingen påse med oss såklart eftersom vi skulle motionsgå. Så jag fick dra upp min tröja och göra en ficka där vi kunde lägga alla gula läckerheter! mmm gott!!
Idag har jag läst nästan 200 sidor i första Mari Jungstedt boken som jag fick låna av Malins mor -tackar! Ola har stått böjd över vår hatthylla och slipat den. Den ska oxå vitlaseras, bort bort med det fula mörka träet... Satsar på att bli klara med laseringen under kommande vecka så vi äntligen kan sätta upp lite möbler i hallen. Just nu är den tom bortsett från vår nya dörrmatta :)

Fick reda på i lördags att en kär gammal barndomskompis väntar sitt andra barn! Beräknad nedkomst är den 10 februari. Är så himlans glad för henne och hennes familj vägnar. Grattis till er båda två!!

Inga kommentarer: