4 maj 2009

Vet inte vad som tog åt mig när jag kom hem idag strax efter 16.00 från jobbet. Jag började plocka iordning, dammsuga, satte igång en tvättmaskin, rensade mellan plattorna på uppfarten från ogräs och nu ska jag gå ut för att plantera lite blommor i vår nya rabatt. Gäller verkligen att ta tillvara på oväntad extra energi som jag inte trodde fanns inom mig just idag?!!

Ja igår var vi samt Olas bror hos hans föräldrar för att hjälpa dom i trädgården som var hennes födelsedagspresent i januari månad. På schemat stod
- gräva ny rabatt
- lägga sten runt rabatten
- gräva runt alla vinbärsbuskar
- flytta växter från den gamla rabatten
- lägga sten runt ena långsidan av huset

det är riktigt roligt att göra såna här utesaker när man är många. Lättare att peppa varandra mot när jag och Ola grävde hemma själva för 2 helger sen, det var möe tyngre... Vi lyckades bocka av alla uppgifterna och födelsedagsbarnet var mer än nöjd och vi var rejält trötta...

Så nu ska jag plantera lite växter som hon inte ville ha kvar längre, ska bli spännande att se om de lyckas rota sig här hemma hos oss istället.

Hoppas ni har haft en skön måndag?!!

Inga kommentarer: