19 maj 2009

I helgen fick jag ett erbjudande om att -du får ta så mycket jord du behöver... Så vi öste i jord i en plastback som rymmer 70l och kämpade in den i Olas bagage i bilen. När vi kom hem insåg jag att vi behöver bättra på med mer jord på flera ställen så tillbaka igen med plastbacken och öste i nya 70l. När vi hade tömt den i våra rabatter så fick jag en idé. Vi ska gräva runt alla våra buskar (11st) och jordförbättra även där. Och nu gick det inte bara med en plastback utan vi fick låna deras V70 och lastade in 3st plastbackar fulla i jord. Så då var det bara att börja gräva så vi kunde bli av med jorden... har man inte arbete så skaffar man sig det!! thi hi
men fint blev det och möe lättare kommer det bli när jag ska börja klippa gräset. skönt! Men detta är inte första gången som vi behöver låna en kombi denna vecka, börjar bli less på detta att köra runt i en coupé. Jag vill ha en stooor bil där det går in allt jag behöver!! :)

Fint har det även blivit i dikeskanterna då projekt -håll sverige rent har dragit igång. Det är fullt av gula fulla soppåsar bara på min sträcka till jobbet. Ger en stor eloge till de som ägnar sig åt att plocka skräp efter andra som inte orkar slänga det i någon papperspelle och gör så vi kan vara stolta över Sverige, iaf en kort stund. -Har redan sett nytt skräp som ligger mellan påsarna, tråkigt att se...

Inga kommentarer: