2 maj 2009

Jag är fortfarande lika förvillad, varför var jag sjuk och vad hade jag i kroppen?? Genom mycket sovande och vilande så känner jag mig frisk nu iaf, vilket är huvudsaken. Valborg har passerat och nu är vi inne i maj månad!! Nu skulle jag vilja stanna tiden en stund och bara njuta. Det är ju helt otroligt vilket härligt väder det är ute och hur mycket det påverkar en själv.

Valborg firade vi in i Deje. Varken jag eller Ola har varit där någon gång och sett på fyrverkeriet så därför åkte vi upp. Och efter att ha sett det så förstår jag att det är ett av Sveriges största! Det var jätte häftigt och imponerade på mig.

Igår var jag på IKEA själv för Ola hade ingen lust. Jag skulle inte ha så mycket utan en matta till altanen, som visade sig vara slut så jag köpte en till köket istället thi hi :)
Sen hittade jag en helt underbar tavla, vart stående framför den och bara funderade -vart ska vi ha denna?!! Ringde hem till Ola så han fick springa runt och mäta här hemma.
Här kommer det en bild på tavlan ifrån ikeas hemsida. Det är en canvasmodell över Paris! Kommer antagligen flytta på en tavla vi har i mysrummet och istället hänga denna där. Ja iaf det var inga problem för mig att köpa den utan problemet kom när jag skulle få in den i bilen då den är ganska stor 100x140cm... och som sagt har inte jag den största bilmodellen utan en coupé. Fick ringa på Ola som har en Volvo S60 men inte ens i den kom den in?!!! Så då fick vi begära assistans av svärföräldrarna som har en Volvo v70 och där gick den in... Så mitt lilla spontan besök på IKEA involverade ganska många innan jag kom hem :)

Sen köpte jag även en ampel som jag har planterat en murgröna i och hängt vid ytterdörren samt en grund kruka som jag har planterat 2 suckuletter i och dekorerat med grus. -Roligt att få lite nya växter här hemma i huset!!

Nu ska vi snart iväg på dop. Det är Xander som ska döpas i Mariebergsskogen och det har verkligen prickat in rätt dag med tanke på vilket härligt väder det är ute idag!!! -underbart med dop!

Inga kommentarer: