7 maj 2009

Äntligen har jag fått tillbaka min vinge på bilen!! I somras fick jag den omlackerad då det började flagna bort färg från den. Så nu när jag tvättade bilen såg jag att det hade börjat bubbla under färgen och åkte tillbaka med vingen till lackeringskillarna. De skulle göra om arbetet samtidigt som de fick gå över bilen och lägga i alla tråkiga stenskott jag får när jag pendlar. Så igår ringde de och sa att vingen var klar och nu är den alltså monterad! De trodde att det fanns fukt i själva plasten och det var därför som det hade börjat bubbla. Men nu slipade de ner färgen och sen har den stått inne i ett värmeskåp för att driva ur all ev. fukt. Så nu är den gul och fin igen :) Hoppas bara att det funkade och att det inte börjar bubbla igen...

Världen är allt bra liten. En av lackeringskillarna frågade om jag bor på Stodene, för han hade sett mig där i helgen. Då hade han varit på besök hos mina svärföräldrars grannar samtidigt som jag var hos dom och grävde i trädgården. Hur han nu kan ha kännt igen mig?? Så ofta är jag ju inte kund hos dom på lackeringsfirman... Så jag sa att jag bor på Skåreberget, då visade det sig att hans syster bor snett mittemot oss... Ja det är allt bra lustigt!

Ha en trevlig torsdag!

Inga kommentarer: