5 februari 2009

vitlöksklyftor

är något som jag verkligen inte kan sluta äta. Det ska vara klyftor som ligger i marinad helst från Ridderheims de är så otroligt goda. Idag var jag och handlade efter arbetet och det slank ner en sådan ask i korgen. Trots att jag precis gjort risgrynsgröt till kvällsmat så måste jag bara smaka på en klyfta. Jag vet att det verkligen skär sig gröt/vitlöksklyftor men vad gör jag när suget är för kraftigt?! Jag är inte mer än mänsklig :)

En gång kunde jag verkligen inte sluta. Jag sa till mig själv -ska bara ta en till, detta blir den sista men när smaken väl var borta på den sista så var jag bara tvugnen att ta en till och denna skulle verkligen bli den sista. Det slutade med att halva burken försvann och Ola klagade över att jag stank. Den natten kröp Ola till sin sida av sängen för jag stank så ohyggligt. :(

Kram på er!

Inga kommentarer: