22 februari 2009

Vad konstigt det känns när jag ser våra grannar sätta på sig längdskidorna utanför huset. Och titt som tätt kommer det något barn på skidor som svischar förbi huset. Då känns själva stan väldigt långt borta!! Men det är mysigt, vi har 5km och 1mil längdskidspår precis runt knuten, en slalombacke på gångavstånd (enorm pulkabacke på kvällarna...) samt en stor skog att promenera i och Karlstad endast 5 min bort med bil. Det är så här jag alltid har drömt om att bo -utanför stan men ändock nära, nu är det bara stall som saknas och ett eget hus men just nu vet jag inte hur jag ska få tid till att ha 2 egna hästar. Det är grymt möe arbete och hur ska det ekonomiska gå ihop om jag väljer att gå ner i tid??! Nej en ekvation som är svår att lösa känns det som... Vilken tur att jag trivs precis som jag har det idag!! :)

Idag har vi haft Olas föräldrar här på semelfika. Och igår eftermiddag var mina föräldrar här på hembakat bröd fika. Så den här helgen har gått i svärföräldrarnas tecken :)
Jepp ni läste rätt -hembakat bröd!! En gång gör en inte till någon bagare och det märkte jag när mina 4 platta limpor kom ut ur ugnen igår. Skam den som ger sig, de blev grymt goda så dom ska jag göra fler gånger iaf! Skulle så jättegärna vilja ha en kitchen aid men de är så dyra... Men mitt brödbakande skulle verkligen underlätta, igår fick jag och min visp slita tillsammans och degkrokarna gjorde ett bra arbete men som sagt va en kitchen aid skulle underlätta... Vad är godare än nybakat bröd hemma??!!! Kom med förslog om ni har något som slår den lukten??!!












Bild från Google.com

Inga kommentarer: