11 februari 2009

Små tassande ljud

Idag fick jag ett mail från min kära mor på arbetet. I där stod det att de ville att jag skulle komma förbi efter arbetet. Jag ringde upp dom och frågade vad det tänkte på men det ville hon inte säga... Enda ledtråden som jag fick var -spackel.

Eftersom jag vet att mamma vill fräscha upp sitt sovrum så förstod jag att nu hade hon äntligen fått pappa att tapetsera. Men ändå var det något mer kände jag. Hon lät så otroligt glad/lycklig i telefonen att det inte bara kunde röra sig om ett par nya tapeter...

Hade något annat på känn...

Och hur kan jag ha så rätt i mina aningar?!!! För när jag öppnade dörren till mitt föräldrahem så möttes jag av en otroligt söt och ivrig HUND!! Det roliga var att jag hade det i bakhuvudet när jag åkte dit.
Det visade sig att genom kontakter så ska de ha Iris på prov fram t.o.m. måndag och då träffa uppfödaren och bestämma om de vill bli 3 i familjen igen... Vem är då Iris jo en 11 månaders Cairnterrier valp som tyvärr inte går ihop med sina 2 kompisar där hemma... De var tvugna att hitta en lösning och det är där mamma och pappa kommer in i bilden...
Vår förra hund (Skorpan) var vi tvugna att avliva i höstas då åldern hade tagit ut sin rätt. Skorpan var oxå en Cairnterrier.

Hoppas nu att helgen går bra och att Iris sköter sig där hemma... Ser gärna att jag får träffa henne snart igen!! Lyckades få en bild på henne där jag håller fast henne, annars så for hon runt med någon pipleksak i munnen. När jag var där så lyckades hon hoppa upp på en stol som står bredvid en skänk där fruktfatet står och nafsa tag på en banan som hon började leka me!
Ingen lugn stund hemma längre med andra ord!!

Och svar Ja, pappa hade börjat tapetsera :)

Inga kommentarer: