31 januari 2009

Lördag!

Träningsvärk som jag har så är det skönt att röra på sig lite lugnt. Så idag har jag och Ola tagit en lång promenix till hans föräldrar. Där lånade vi en häftapparat då vi inte har någon kraftig. Så här ligger det till, Ola vill inte att vi ska köpa någon heller för han är rädd att jag kommer då skjuta upp allt på väggarna då jag tycker det går så lätt och smidigt... hi hi så på arbetet är det jag som går lös med häftapparaten och barnens teckningar!!

Väl efter promenixen gjorde jag något som jag aldrig har gjort tidigare och som har gett mig väldigt möe vuxenpoäng!! Jo hemmagjorda biffar! Det var riktigt spännande och gott blev det (tyckte jag iaf!)

I förmiddags var jag och införskaffade lite tyg på metervara. Så nu ska det sys nya våriga löpare till köksbordet, samt en liten duk på bänken över diskmaskinen. Det finns så mycket snyggt i tygaffären som ligger på Lamberget. Stod och hade fastnat för ytterligare ett tyg men visste inte alls vart jag skulle kunna använda det, te min fasa. Men så såg jag att de hade canvastavlor så nu ska jag göra en tavla av det tyget. Därav vårt behov av häftapparaten...

Ha en mysig lördag! Njut av kvällen...

Inga kommentarer: