8 januari 2009

Back to vardagen igen

Ja efter 15 dagar inklusive en arbetsdag där mitt i så är vardagen tillbaka med allt vad det innebär. Efter 2 arbetsdagar är iaf en sak sant -jag får betydligt mer gjort när jag arbetar, tyvärr...
Jag och min sambo har varit lediga lika länge och vänt lite på dygnets alla timmar som vi gärna gör när vi är lediga. Mest har vi dragit på uppvaknandet på morgonen, kunde lätt bli runt 11 innan vi kom upp efter närmare 12 timmars sömn. Tur att våra katter lätt somnar om efter att de prompt måste väcka oss runt 7.30 varje morron för att sen bli vilka morrontrötta katter som helst. Efter en dusch och frukost så sparkade vi igång våran dag runt 13 tiden. Om vi jämför det mot min dag idag så har jag nästan arbetat klart då (13.45) och både ätit frukost och lunch. Men det har varit helt underbart att inte behöva passa någon tid utan göra det vi känner för när vi känner för det -det är semester!!

I fredags åkte vi upp till Branäs där mina svärföräldrar hade hyrt en stuga och Olas bror samt sambo följde oxå me upp. Det var kallt där som här, som mest -23 på söndags kvällen, på dan tog vi en promenad uppe på Långberget och grillade sen korv. Var väldigt mysigt!
Annars så åkte jag bräda på lördagen och det gick faktiskt riktigt bra! Är lite stolt över mig själv :) Är endast 2 år sedan jag stod på en bräda för första gången och nu klarar jag av alla lifter samt vågar behålla farten i backen. Jag kämpar på för att komma ikapp min läromäster, Anders...
Fick även inviga min nya skidjacka från Burton, usch dyr jacka men ack så snygg så jag kunde inte låta bli att införskaffa mig den! Tur att vi inte har barn utan kan vara så egoistiska att vi kan spendera hela lönen på oss själva... :)
Sen invigde jag även mina nya boots, vilket mina fötter fick erfara! Samt min nya svarta salomon hjälm -äntligen är svärmor nöjd nu när jag har hjälm på huvudet :)

Inga kommentarer: