21 januari 2009

semla nr 2

Jepp det stämmer, idag ska jag äta min semla nummer 2. Jag är tokgalen i semlor -tycker det är så himlans smaskens!! Idag ska jag träffa en killkompis på Royal inne i Karlstad för att hjälpa honom med kärleksbekymmer. Han badar hellre i älven än umgås med sin flickvän(??) lät det i helgen... Så jag ska försöka vara lite psykolog och ge honom stöd hur han ska gå vidare. Jag kanske har valt fel yrke för jag har länge varit en psykolog till kompisar som behöver hjälp med sina bekymmer på hemmaplanet. Och jag tycker dessutom att det är rätt intressant och roligt att kunna hjälpa sina kompisar som inte mår lika bra. Men som alltid är det möe lättare att ge andra råd än att alltid efterleva dom själv...

I söndags fyllde min kära papps pension, han har länge varit sjukpensionär men nu så har han blivit en riktig erkänd pensionär alltså!! thi hi
Så det var kalas i mitt familjehem. Jag har en väldigt liten släkt både på mammas och pappas sida men vi var iaf 10st. Det var en trevlig dag med god mat! och möe prat. Sen åkte vi hem och såg en film. The pursuit of happines med will smith. Har ni inte sett den så säger jag bara -Se den! Baserad på en verklig historia och mycket tragisk men ändåså så väldans bra!!

Ciao!

Inga kommentarer: