21 december 2011

Zzzzzzz

Imorse trodde jag inte det var sant...!!! Klockan var 7.35 när jag vaknade av Emilia. Hon har nu sovit 2 HELA nätter i rad!! Det är helt otroligt vad underbart skönt det känns i hela kroppen, jag, Ola och Emilia är utvilade och mår gott allihopa. Underbara, underbara tös mer sånt -tack!

Igår tackade jag Inez för att hon hade lekt slut på all energi hos vår dotter och därför sov hon så gott. Idag får jag tacka Bergvik då vi var där i flera timmar igår och handlade det sista inför julafton. Vi började med ett besök på polarn&pyret och där mötte vi både farmor och farfar. Emilia blev helt överlycklig samtidigt som hon pussade och gosade med Jennica oxå. Farmor & farfar följde med oss till IKEA och efter det besöket slocknade Emilia en stund i vagnen och vaknade upp inne på Maxi. Hon var en riktig ängel hela dagen och det kändes sååå skönt. För er som känner oss så vet ni att Emilia inte gillar affärer och att sitta fast i vagnen längre stunder, sen känner hon säkert oxå att hennes mamma är lite småstressad då jag vet att när som kan ett utbrott komma..

Idag kände jag för en längre promenad så jag klädde på mig full mundering och så la jag Emilia i vagnen 30 minuter före den tid som hon brukar sova på. Men när jag kom ut till postlådan så blundade hon och vid grannen (150m bort) sov hon gott. Jaha det var den promenaden tänkte jag och vände vagnen och gick hem. Självklart kunde jag fortsätta gå men det finns ganska mycket att göra här hemma som jag får passa på och få gjort när hon sover.

Idag är det dan före dan före dan före doppardan!!

2 kommentarer:

Eva sa...

Du ser - allt löser sig:))) Mysig eftermiddag igår, blev inte mycke affärer på stan, två, sedan fika, en tur till bolaget sedan hem, somnade skönt i soffan. Kram

Eva sa...

Du ser - allt löser sig:))) Mysig eftermiddag igår, blev inte mycke affärer på stan, två, sedan fika, en tur till bolaget sedan hem, somnade skönt i soffan. Kram