3 december 2011

Framsteg

Idag har det åter varit en dag att rödmarkera i almanackan. Emilia har gjort ytterligare ett framsteg! Ett framsteg som innebär att vi får ha mer koll på henne samt att blåmärkenas tid är här... Först så ställde hon sig på knäna på sitsen på sin lära gåbil. Allt gick bra och hon lyckades även ta sig ner utan att ramla. Sen drog hon benet över sitsen och satte sig. Det såg ut som hon hade gjort det flera gånger tidigare för det kändes som hon visste vad och hur hon skulle göra. Det roliga var att sen började hon sparka sig framåt i hallen och ögonen bara lyste på henne.

När hon började krypa kände jag "oj oj nu kommer hon komma åt många farliga saker och jag måste ha jättekoll på henne hela tiden" Men nu när jag ser att hon börjar söka sig uppåt och klättra på saker så känner jag att det är nu som det kan gå fort och som jag måste ha stenkoll på henne.

Idag har vi ätit något väldigt smarrigt och enkelt att tillaga nämligen fylld kycklingfilé med philadelphia ost som var inlindad i bacon och till det bakpotatis. Mmm mycket god lördagsmat. Men det bästa var camparin jag fick innan maten. Nu är apelsinjuice ett stående ord på inköpslistan varje vecka! :)

För tillfället nattar Ola en slagen hjälte. Vi försöker att hon bara ska sova en gång per dag (självklart får hon sova 2 ggr om vi ser att hon inte orkar med sig själv eller har vaknat tidigt) Med detta hoppas vi  komma tillrätta med hennes nattsömn då hon (och vi) är vakna 1½ - 2 timmar varje natt och det är inte hållbart i längden. Vi är rätt trötta när kvällen kommer och hela tiden prioriterar vi sömn.Imorgon är det min tur att få sovmorgon och det ska bli ljuvligt!

Inga kommentarer: