8 december 2011

vinterlandskap

Välkommen du efterlängtade vinter!! Idag var det ett riktigt fint vinterlandskap när jag och Emilia var ute på förmiddagen. Med rätta kläder så var det riktigt skönt att vara ute och ska man få uppleva solens strålar så måste man masa sig ut på förmiddagen. Syrran har beställt snö tills hon kommer och för bara en vecka sedan så trodde jag inte att hon skulle få det då det bara var höstrusk men nu så är vintern här!


Det första min lilla tjej gör när vi kommer ner till köket på morgonen är att leta upp sin bil eller gåvagn. Och det är perfekt för då hinner jag göra frukosten till både henne och mig.



Här har hon redan hunnit satt sig på bilen med pyjamasen på och tutten fortfarande i munnen. Hon är så mycket mer självständig och leker verkligen mer för sig själv när hon nu kan förflytta sig. Och när hon väl har kommit på och lärt sig hur man gör en sak så upprepar hon det dagarna i ända. Igår vet jag inte hur många gånger som hon drog benet över sitsen på bilen och satte sig för att i nästa sekund ställa sig bredvid bilen igen och sen på´t igen.

Inga kommentarer: