18 december 2011

svisch säger det bara

oj oj vad dagarna bara flyger förbi. Känner att jag gärna skulle vilja dra i bromsen nu för jag hinner knappt med att njuta. Hela tiden är det något att göra, inte bara tråkiga to dos utan även roliga händelser. Men varför allt på en gång???!

Igår var jag och Ola på Terrassen i Mariebergsskogen och avnjöt deras goda julbord med Olas jobb. Mycket trevlig kväll och god mat, fast jag blev mätt redan efter sillen och laxen. Sen lyckades jag klämma ner 4 köttbullar, lite julskinka och en liten bit tjälknöl innan jag hoppade på ris a la maltan som är ett måste på julbordet. Vi hade privatchaffis både in till stan och hem så både jag och Ola kunde dricka gott. Emilia var i goda händer hos farmor och farfar och vi fick lite sköna bilder från deras kväll. Bl.a. en superglad Emilia i badet med tofs i håret -goding!

Idag måste vi göra lite pappersarbete innan vi åker och hämtar hem Emilisen. Både jag och Ola vaknade av möra kroppar. Jag har länge haft ont i vänster nacke, axel samt vid skuldran och nu börjar Ola få ont i ryggen. Vi tror båda att det beror på vår säng och det är nog något vi måste ta tag i inom en snar framtid, extrem tråkig utgift men god sömn måste vi alla ha!

Sen har vi även haft en trevlig pizza/filmkväll med min syster yster och hennes man samt deras hund Abbi. Som ni märker rullar dagarna på och nu är det dags att upprätta en to do lista för allt som ska hinnas med under veckan så inget glöms bort....  

Ha en bra söndag!

Inga kommentarer: