15 december 2011

Emilia beslöt sig att vakna tidigt imorse så jag hämtade henne för lite mys i vår säng. Konstigt nog så somnade hon inte om på min arm så som hon brukar göra när hon vaknar tidigt. Så vi har redan hunnit med dagens första promenad och nu ligger hon ute och sover gott. Det är bara för tragiskt ute. Det blåser storm, regnar och är bara sörjigt, känns mer som oktober månad än som december som är julens månad...
På lördag är det en vecka kvar tills julafton och då hoppas jag att vädret har rättat till sig lite och det är några minusgrader och snö!! I Emilias paket ligger ju en pulka och jag hoppas att hon kommer få använda den några gånger iaf i vinter... På tal om julklappar så fick jag ett oväntat besked igår eftermiddag nämligen att Olas julklapp är slut och kommer inte komma in förrän i mars månad. Panik -så nu står jag på ruta ett igen vad jag ska hitta på till min kära sambo... så tyyyypiskt!

Idag är en riktig mellandag. En dag mellan 2 händelser och jag vet inte riktigt vad jag ska hitta på. Blir kanske en tur till Bergvik eller så blir det en myspys dag hemma. Igår hämtade jag upp farmor och så åkte vi hem till gammelmormor på fika. Emilia var på sitt vanliga strålande bushumör och charmade sin gammelmormor. Sen passade jag på och veckohandla när Emilia sov i Stodene -smidigt.


Här ser ni min framtida kompis på Liseberg!! Hon älskar när vi kör runt henne i vagnen och sladdar i kurvorna här hemma på nedervåningen. Dock spelar det ingen roll om vi kör 5 varv eller 25 varv hon blir lika besviken, ledsen när det är slut ändå.

Inga kommentarer: