10 december 2011

Mosterbesök

Idag har vi varit och hälsat på moster Karin samt hennes man morbror Lloyd som kom igår från ett varmt Florida. Det kändes helt naturligt att syrran var hemma i Hynboholm, det är som om hon alltid har bott i Sverige och inte alls flera tusen mil härifrån. Lloyd däremot var det länge sen som jag träffade men han var sig lik, han oxå. Det var första gången som Emilia träffade min syster och jag tror de fann varandra på en gång, så kul som de hade tillsammans :). Var jätteroligt att se!  Emilia visade upp sin favvoleksak nämligen sin rosa bil som vi hade tagit med oss. Både Lloyd och syrran fick hålla Emilia i famnen utan att hon blev ett dugg mammig -så skönt att få uppleva!! Sen fick vi träffa deras ena hund, Abbi som var sockersöt. När hon skulle gå ut och kissa så satte syrran på henne thi hi rosa gummitossor för att trampdynorna inte skulle bli förstörda av saltet. Thi hi såg bara för roligt ut där hon trippade iväg i sina rosa tossor. :)


Ett av våra fönster i vardagsrummet. Dock svårt att få med det underbara skenet som bara kan bli av adventsljusstakar! Sen har jag planterat en hyacint (vit då jag inte tål de andra) och julstjärna i mina höga ljusstakar och dekorerat med mossa. Tack gammelfarmor Eva för mossan, den kom till användning!! 


En halvsnorig Emilia har placerat sig i sin gåvagn. Det är det nya just nu, att sätta sig i gåvagnen för att stunden senare kliva ur och sen återvända till sittande position igen -goding!

Nu har jag gjort något så ovanligt som öppnat en bag in boxare och hällt upp ett glas vitt. Väntar på Ola så ska vi dippa grönsaker sen -smarrigt och nyttigt lördagssnacks!

Inga kommentarer: