11 december 2011

godissjuk

Oj oj vad många godispåsar jag inte har ätit tack vare att vi bor så off som vi gör.. :) Jag skulle aldrig sätta mig i bilen och köra de 3.5km till närmaste affär bara för att jag är grymt sugen på godis just då. Och eftersom vi väldigt sällan, typ aldrig köper hem godis när vi handlar så betyder det att det är väldigt sällan som vi äter just godis. Men nu har jag gått igenom alla våra skåp och lådor på jakt efter något sött att stilla mitt sötbegär som hux flux bara kom. Drömmen vore att hitta en bortglömd lösgodis påse med mina favoriter i!!

I frysen har vi både lussekatter och Idas grymt goda choklad kladdmuffins men det är inget som jag är sugen på så istället fick det bli en liten skål med jordnötter. Det hade jag aldrig tagit om den inte hade varit öppnad... Men eftersom jag dricker vatten till så har jag bara ett halvt dåligt samvete över den där onyttiga skålen som står framför mig. Men det är gott!!!  :)

I eftermiddag har vi varit hemma hos en god vän och hans dotter. Vi grillade korv ute men bestämde oss för att äta inne för det var lite för kallt. Och det beslutet var jag väldigt glad över då jag är väldigt frusen av mig samt att det känns smidigare med Emilia oxå att vara inne i värmen.

Nu ska jag mumsa i mig jordnötterna! Ha en god söndags kväll!



Mostra och Emilia taget igår från deras första möte! Emilias tröja fick vi av Olas arbetskamrater för längesen och då var det en tunika. Men nu kan vi fortsätta använda den som en vanlig tröja -väldigt praktiskt.  :)

Inga kommentarer: