1 juli 2011

Härliga dagar

Jag och Emilia rymde värmen och åkte ut till sommarstugan som ligger med egen badstrand vid Gapern i onsdags. När luften står helt stilla och det bara är för varmt då finns det inte så mycket att göra med en liten bebis utan det enda är att söka sig till skuggan. Hon har inte haft ett enda klädesplagg på sig sen i tisdags utan har legat på en filt helt sprudlande näck. Det måste ha varit så skönt för henne att slippa ha på sig en varm, klibbig blöja i värmen och vad kan hända..?? jo att tvättmaskinen får gå en extra gång med lite kissfrotté. När hon ska sova har hon fått på sig blöjan och hon har sovit gott tillsammans med kaninen trots värmerekordet en dag med 29 grader i vagnen *puh*.

När det är så här varmt så är det ju extra viktigt att dricka mycket vatten och det har vi börjat ge Emilia oxå. Eftersom vi har egen brunn hemma och här på landet så måste vi koka vattnet först och sen ge det till Emilia. Vi ska lämna in ett vattenprov för att vara helt säkra på att vi kan ge Emilia vatten utan att behöva koka det men tills dess så är vi på den säkra sidan och kokar. Så de här dagarna har hon haft en egen "vattenflaska" (nappflaska) med vatten. Hon har förstått vad hon ska göra med den och hon har fått i sig lite vatten, så det känns bra inför framtiden när vi ska introducera välling.

Jag har tagit årets första dopp och efter det har det blivit flera härliga dopp! De här varma soliga sommardagarna har lyckats värma upp viken i Gapern så det är riktigt härligt att doppa sig. Igår kväll kom Ola ut till oss och även han slängde sig i plurret!

Jag och Emilia har haft 3 riktigt goa dagar tillsammans med farmor ute i sommarstugan men idag packar vi åter bilen full och kör hem till Ängen. Så ikväll blir det lite trängre i sängen när vi ska samsas alla 3 på ytan :) Jag och Emilia har sovit som små prinsessor till kl 10 men en morron slog hon rekordet och vaknade kvart över 11!! Då hade t.o.m. jag börjat skruva på mig i sängen och var utvilad -så skönt!!

Igår kom farfar ut med 45l (!!!) jordgubbar. Så då fick jag och farmor jobb med att rensa och frysa in en del, resten åt vi upp tillsammans med glass på kvällen. mmm så söta och goda -underbart!

Inga kommentarer: