17 juli 2011

auktionsbesök

Idag åkte hela familjen på auktion. Det är auktion varje söndag och onsdag i fd Hagens skola i Deje. Då utauktioneras nya och gamla saker och jag brukar göra fynd där så även idag! Jag fyndade denna fina lykta för endast 60kr.


Samt 2st såna här prydnadsstenar för 20kr.

En dålig bild som tyvärr inte gör dom rättvisa.

Emilia sov hela tiden vi var på auktionen, i över 2 timmar så när hon vaknade var vi beredda på att åka därifrån. Då styrde vi kosan mot IKEA. När vi väl kom fram så var det en tjej som var väldigt hungrig så vi testade deras amningsrum. Och vilket rum!! Det kändes väldigt lyxigt och avslappnande att sitta där och amma enda negativa var att det låg vägg i vägg med Småland, deras barnpassningsavdelning. Så det var inte så lugnt som det hade kunnat vara men jag kan verkligen rekommendera att gå dit och amma. Ligger vid toaletterna vid ingången.

Jag har haft 3 hemska nätter då en tjej har velat amma varannan timme och däremellan har hon vänt och vridit på sig så jag har vaknat och haft svårt att somna om. Eftersom hon sover i vår säng så kan jag tänka mig att vi stör varandras sömn och frågan är om hon verkligen är så hungrig eller om det bara är att hon känner min mjölklukt och därför vill amma så ofta..?? Jag har ingen aning, det jag vet är att det kan inte få fortsätta så här, vi måste få en förändring. Därför har min händige sambo kommit på en fin förhoppningsvis lösning på detta.

Han har tagit bort ena sidan på IKEAs spjälsäng och stadgat upp den nertill istället. Så inatt blir det premiär för Emilia att ligga i sin egna säng. Håll tummarna för oss att vi båda kommer sova som prinsessor!

Inga kommentarer: