20 juli 2011

Möbel - dammsugare??

Dammsugaren går varm här hemma varje dag och det är ingen idé att ställa undan den utan den får stå framme. Så tack vare att vi gräver och bygger här hemma så har vi för närvarande väldigt rent och fint på golven. Kanske ska se dammsugaren som en möbel för det är ju så möe lättare att ta en sväng om med den om den står framme hela tiden.


Idag är farbror Anders här och hjälper till med altanen. Det går verkligen så mycket fortare när Ola får hjälp. Idag grävs dräneringen ner och plinthålen ska fyllas igen. Sen ska markduken över och sen är det äntligen dags att fortsätta med ramen igen..!

Vad gör jag då?? Jo jag har rensat vår vildvuxna rabatt så nu växer det inget ogräs där. Fast det är inte bara ogräs jag bör ta bort, borde gräva upp alla växter, dela dom och börja om känner jag. Men det blir inte i sommar.. :) Sen har jag slipat och målat en tavelram. Från att ha varit svart är den nu glitterrosa och ska hängas i Emilias rum.

Inga kommentarer: