5 juli 2011

busy days

Jag försöker lägga upp ett inlägg varje dag men nu har vi varit borta hela söndagen och måndagen, därav min tystnad här.

I söndags åkte vi upp till Uddeholm och hälsade på gammelfarmor och gammelfarfar tillsammans med Emilias farmor och farfar. I bilen upp var det bara jag, Emilia och farmor då Ola och farfar bestämde sig för att cykla de 8.6 milen upp. De har pratat om det i flera år men det har alltid kommit något emellan men nu så äntligen kom de iväg! Det är lite drygt 1 månad kvar till Ola ska vara med i en cykeltävling så han behöver få lite mil i benen inför loppet.
Det komiska var att när vi skulle svänga in på deras gata så möter vi Ola och farfar - perfekt tajming med andra ord.
Vi blev bjudna på jättegod mat, massa exotiska frukter och kallskuret kött tillsammans med potatisgratäng -mmm mumsigt! Och jordgubbar till efterrätt! Det blev mat över så det fick jag och Ola med oss hem i form av matlådor, lyxigt!

Igår åkte jag och Emilia till Hynboholm och till mormor och morfar. Mormor fick ta promenader med Emilia medans jag klippte gräset. Pappa har opererat 2 tår en på vardera foten så han har precis släppt kryckorna så jag vill avlasta lite för honom. Blev bjuden på mat, makrill, färskpotatis och spenat -mmm äkta Linda mat!! Och jordgubbar till efterrätt :)

Vi har verkligen blivit bortskämda de här dagarna så idag vet jag inte vad jag ska hitta på i matväg. Måste bli något snabbt för Emilia har fått mängder med kläder av snälla, omtänksamma Kerstin. Hon kom i lördags med 5 kassar och 3 lådor med kläder som Maja har växt ur så jag har en del att tvätta. :)

Inga kommentarer: