11 juli 2011

5 månader

Idag är det exakt 5 månader sen som vår lilla docka kom till oss och förändrade allt! Hon var så efterlängtad och älskad från allra första stund. I 9 månader hade jag gått och varit nyfiken på vem som låg i min mage. Jag var bergsäker på att det var en liten kille men ack så fel jag hade... :).

Dagarna säger bara svisch och jag förstår varför alla säger till mig, ta till vara på den här tiden för allt går så fort. Jag ser inte Emilia som Min lilla bebis längre utan hon har blivit en individ redan och är min Emilia helt enkelt. Min lilla tjej som lär sig nya saker varje vecka och blir stadigare och stadigare i kroppen.

Jag kan fortfarande känna den rädsla jag kände när vattnet gick morgonen den 11e februari. Inte idag, imorgon är bättre bara inte nu tänkte jag där jag stod i badkaret medan vattnet forsade ner längs benen på mig. Gud vad rädd jag var inför vad som väntade mig. Men inte en tår fällde jag innan Emilia var född, sen kom det lättnad - och glädjetårarnär allt var över och vi båda mådde bra!

Den 11e kommer alltid vara ett fint och minnesvärt datum för mig!! Älskar dig så vansinnigt mycket min Emilia och jag vet att din pappa älskar dig lika mycket oxå.

Inga kommentarer: