7 juli 2011

gram hit och dit

Vi har äntligen sprängt 6 kilos vallen!! Igår efter föräldraträffen åkte Ola och vägde Emilia. Vågen stannade på 6.3kg vilket innebär en viktökning på 500g den senaste månaden. Vi håller koll på hennes vikt för barnmorskan tyckte att hon låg i underkant för någon månad sedan. Så därför väger vi henne en gång i månaden. Men nästa månad ska vi få 6 månaders sprutan och då får vi se vad vår barnmorska säger om vikten. Så länge jag ser att Emilia är en sprudlande glad tjej så är jag inte orolig men det är ändå skönt att veta att hon går upp varje månad.

Träffen igår gick sådär, Emilia var trött och därmed gnällig. Hon har varit mer trött den senaste veckan, jag har haft svårt att hålla henne glad under de 2 timmar som hon är vaken mellan sina sovstunder. Jag har lagt henne redan efter 1½ timme och då har hon tagit nappen och somnat väldigt fort i vagnen. Tror det är värmen som påverkar henne.

Nu ska jag passa på och äta lite medans en tjej sover. Sen förhoppningsvis kan jag fortsätta läsa i min bok som jag har lånat av farmor Eva. Man har hittat en bra bok när man hela tiden söker stunder till att få läsa några rader!

Inga kommentarer: