26 juli 2011

Mat och målning

Idag har jag slipat färdigt två nattduksbord samt inhandlat färg. En underbar granne på landet ska hjälpa mig och sprutmåla borden samt sängramen, det känns väldigt lyxigt att få hjälp med målningen! Så nu återstår endast att slipa sängramen så har jag gjort mitt jobb på detta projekt. Jag har tagit "före" kort så när allt är klart ska ni få se skillnaden.



Idag fick Emilia sitta med vid köksbordet när jag och Ola åt middag. Hon fick äta palsternacka utspädd med lite smör och bröstmjölk men det var inte gott idag heller. Däremot så älskar hon när vi ger henne nappflaskan med vatten i, då klunkar hon vatten :)

Förutom smakisar så försöker vi få henne att dricka modersmjölkersättning då jag anar att jag inte har tillräckligt med mat åt henne. På dagen märks det inte men på natten vaknar hon och vill amma varannan timme, vilket är väldigt jobbigt. När morgonen kommer så är jag långtifrån utvilad. Men njae hon har druckit riktigt bra en gång av ersättningen annars så ratar hon den. Men skam den som ger sig, får hon smaka lite då och då så hoppas jag att hon tillslut börjar tycka om den.

Inga kommentarer: