1 juli 2011

Hemma

Nu är vi hemma på Ängen och lillskruttan sover ute i vagnen efter mycket bus och skratt. Det är inte alltid lika lätt att lägga henne längre för nu når hon sin virkade ängel i vagnen och kan roa sig med den, hon sparkar på myggnätet och bara skrattar där nere i vagnen. Men jag tycker det bara är roligt att kunna vara ute och gå med henne i vagnen utan att hon ska sova på en gång och att hon är glad. Hon har alltid blivit så ledsen varje gång jag lagt ner henne tidigare men det börjar försvinna nu.

En sak till som funkar är att åka bil!! Tidigare har Emilia blivit görarg när vi har satt henne i bilbarnstolen. Ibland har jag kommit ända ut till asfaltvägen (3km) innan hon har börjat skrika men nu de senaste veckorna har bilåkandet fungerat så himlans bra och jag är så glad över det! Hon har inte sagt ett ljud utan suttit nöjd och pillat på sina kläder/leksaker där bak i bilen. Det riktiga eldprovet kommer nu i helgen när vi ska åka upp till gammelfarmor och gammelfarfar uppe i Uddeholm. Går den bilresan oxå bra då kan jag slappna av och avfärda alla tankar om att det är en tidsfråga innan hon blir sådär ledsen igen.

Nu ska jag göra en stor tallrik med jordgubbar och vaniljglass och bara frossa!!

Inga kommentarer: