25 juli 2009

Så har min Älskling blivit ett år äldre alltså "hela" 28 år (vilket han tycker är jobbigt.. thi hi ) födelsedagen firades hemma med svärmor&svärfar, bror&flickvän, farmor&farfar och vi bjöd på fika och tårta på fm. sen hade jag planerat att göra iordning maten som vi skulle grilla på kvällen men då ville farmor till IKEA och så blev det oxå. Det enda vi köpte var möbeltassar -ett tecken på att IKEA ligger nu nära och vi behöver inte längre planera och göra listor varje gång vi besöker dom! Sen hem och börja med maten. Gjorde vår egna potatissallad som är så himlans god innehåller bl.a. soltorkade tomater och pesto *smaskens*, vanlig sallad, vattenmelon samt grillad kyckling. Det blev väldigt lyckat!!

Efter att diskmaskinen hade jobbat klart åkte vi ut till stugan och drack lite vin tillsammans bara jag och Ola.

Idag har vi åkt en snabbis in till stan för Ola skulle till brädgården. Vi ska snickra en säng som ska stå i gästrummet som svärmor&svärfar har gjort iordning från scratch under sin semester. Detta blir en överraskning för dom då de är i Dalhalla under helgen -spännande!!
Jag åkte hem för att passa på och klippa gräset som vi i vanlig ordning ligger efter med. Men jag hann bara starta den och köra på baksidan innan regnet kom och det studsade på marken så jag fick ge upp :( tråkigt...

Det är väl bara en vanlig svensk sommar som alltid...

Nu väntar jag på Ola så vi kan åka tillbaka ut till stugan och det fina vädret vi hade där :) så blir det snickring idag!!

KRAM

Inga kommentarer: