7 juli 2009

Min stora undran är nu om värmen har kommit och gått för sommaren 2009 eller om jag kan njuta av detta regnväder och lixom samla nya krafter inför solen och värmen. När det är varmt ute så har inte jag mage att vara inne och pyssla med något, då måste jag alltid vara ute och njuta. Men efter 2 veckor med lika varma stekheta dagar så börjar jag bli lite less på värmen. Nu äntligen kan jag vara inne på kvällarna och se en film och t.o.m. tända lite ljus. Det var ju helt förbjudet tidigare då det var så jädrans varmt inne. Alla årstider har sin charm helt enkelt :)

Idag ska jag till min läkare innan jag börjar jobba. Min vänstra tumme har domnat bort, typ sover men har inte vaknat sen förra tisdagen. Precis en vecka idag så han ska få titta på den och se om det kan vara någon nerv som har kommit i kläm. Känns lite obehagligt då det sticker till i tummen när jag kommer åt något med den... Sen har jag lite andra åkommor som jag tänkte ta upp när jag ändåså är hos honom. Inträffar inte så ofta som tur e :)

Igår var jag iväg på jobbet och plockade jordgubbar till vårt mellanmål samt till mig oxå. Plockade 15l och då hade jag inte behövt gått långt i jordgubbsraderna!! Det finns hur möe som helst och de är stora och röda allihopa. Tyvärr så exploderar det och alla jordgubbar är borta efter en väldigt kort stund. Tråkigt att det är en säsongsfrukt... Men igår åt jag i landet, på mellis, hemma en tallrik samt så gjorde jag en jordgubbs smoothie, så igår fyllde jag min jordgubbskvot iaf!! :)

Ha en bra dag!!

Inga kommentarer: