17 april 2012

Tandis

Idag har Emilia haft sitt första tandläkarbesök och det klarade hon galant! Hoppas hon inte behöver vara med om något hemskt i den stolen som sätter skräck i henne för all framtid. Jag vet vad jag känner inför ett tandläkarbesök och jag vet hur jobbigt även min syster har för att gå dit. Hon valde dock att inte öppna munnen (vilket jag tror är väldigt vanligt för 14 månaders barn) men Ola och tandläkaren lyckades iallafall öppna munnen på henne så de kunde se hennes tänder och det såg fint ut!

Efter det besöket fick hon springa av sig lite på biblioteket då jag lånade en film där sist jag och Emilia var kulturella. Och det kommer garanterat bli fler besök från oss i Forshagas nya fina lärcenter! Utanför finns en väldigt fin lekpark som vi besökte i fredags när vi var där. 

Emilia älskar att åka rutschkana!
Vi försöker lära henne att man ska gå uppför stegen och inte försöka
klättra uppför i rampen -Jennica tänker nu på Melker..... 

Djupt koncentrerad på 3 killar i 10 års åldern som spelar innebandy, eller 
heter det bara bandy för de spelar ju ute..??

Inga kommentarer: