19 april 2012

sommarprojekt 2012

Tack vare en bloggerska vars blogg jag läser lite då och då har jag fått upp ögonen för mitt och Olas projekt till sommaren!! Jag har länge stört mig på vårt vitrinskåp från IKEA, Billy. När vi köpte det för några år sedan så tyckte jag det var så fint med ek möbler men nu har jag tröttnat och har länge velat byta ut det. Men nu till sommaren ska det få en riktig makeover och får därmed stanna kvar här hemma i vardagsrummet.

Bild lånad från styleroom från Nilla72. Detta är hennes vitrinskåp men vi har ett exakt likadant.


Och så efter lite vit färg samt målad panel som bakstycke och nya knoppar så blev det helt nytt,
fräscht och fint vitrinskåp igen!!

Jag kommer ta ansvaret för färgen medan jag sätter Ola i arbete med att ordna panelen. Gud vad jag längtar efter att få börja och vad roligt det ska bli att kunna förvandla en vanlig IKEA möbel till något mer personligt. 

Inga kommentarer: