13 april 2012

sååå Amazing

Han är grym, jag är grym och vi är så himlans grymma tillsammans!!! Våren 2012 det är våren då jag och Danny svettades och kämpade bredvid varandra flera gånger i veckan. Just så Amazing!

Som jag tidigare har berättat så är jag anmäld till Vårruset som kommer till Karlstad 10 maj. Det är en kväll som bara tjejer ska ta sig runt en 5km bana i centrala Karlstad. Jag har inte varit med på de senaste 2 åren då 2010 var det världens åskoväder och 2011 var Emilia väldigt liten och jag inte alls i form. Men nu så ska jag äntligen vara med och jag tänker gå all in och försöka springa hela vägen. Ni som känner mig vet ju att jag hatar att springa, det är bara såååå himlans tråkigt, händer lixom ingenting och jag ger därför upp efter bara några meter. Men nu måste jag ta mig runt de 5 km och med tanke på att jag inte har lyft rumpan från soffan sen sommaren 2010 så inser även jag att jag måste träna lite innan loppet.

Och jag har hittat min låt som får mig att bli så taggad! Låten får mig på glatt humör, vilja att springa redan 6.30 på morgonen och även få mig att springa med ett leende på läpparna -Amazing med Danny Saucedo. Och igår smög en liten lyckokänsla inombords när jag sprang(!!!) eftersom det har varit så kallt och dessutom regnat i en hel vecka så har jag haft ett oplanerat stopp så därför tänkte jag ta det lite lugnt igår kväll. Fick skjuts av pappa  och sen fick jag springa hem. Började gå i några minuter för att bli varm och sen satte jag på Dannys låt som är 3 min lång. Tanken var då att jag skulle springa tills den tog slut men när den  väl gjorde det så kändes det så himlans bra så jag satte på den igen och igen :) Så jag sprang hela vägen hem, vilket var 3x repeat på Amazing = 9min springtid. Flåset var högt när jag kämpade mig uppför den lilla uppförsbacken innan jag var hemma men jag fixade det, stannade inte en endaste gång!!! Var så himlans glad när jag damp ner hemma och inte nog med det. Då fortsatte jag med armhävningar, sit ups och plankan. Why not när jag ändå var varm. :)

Lyckoruset var starkt igår kväll här hemma -Tack Danny vi hörs
ikväll igen!


1 kommentar:

Eva sa...

Va' duktig du är! Bra kämpat! Kanske ska testa Danny!?