27 april 2012

sjukstuga

Ja ni vart ska man börja i detta elände med en massa basilusker som vi har tampats emot??! Min bloggpaus stavas M A G S J U K A vilket vi allihopa har drabbats av här hemma, jag har oturligt nog åkt på den vidriga basilusken två gånger på en vecka.

Alla vet vad jobbigt och försvarslös man blir när man åker på just magsjuka. Man orkar inte ta hand om sig själv utan blir bara sängliggandes emellan turerna till toaletten. Men det finns något ännu värre och det är när båda föräldrarna ligger i magsjuka samtidigt som ens dotter oxå har det. I den situationen befann vi oss i, i onsdags. Det var så hemskt när jag i onsdags låg på badrumsgolvet, svetten lackade och illamående gjorde att jag befann mig i en dimma och det enda jag kunde tänka på var hur ska jag orka ta hand om Emilia idag??!

Vår stora räddning som vågade komma och ta hand om en sjuk Emilia var Farmor! Inte alla som skulle våga närma sig ett hus angripet av magsjukebasilusker men hon tack och lov gjorde det! Och det var den dagen som Emilia lyckades tack och lov behålla all sin mat utan att efter en timme spy upp den. Första gången hon spydde var lördag natt och det hade verkligen tagit hårt på hennes krafter. Hon fick då en matsked majsvälling var 7e minut. Stackarn ville ha mer, måste ha varit jättehungrig vid det laget men det var bara att stålsätta sig och vara bestämd, 1 matsked mer fick det inte bli.

Nu äta lite men ofta och vila för att försöka få tillbaka krafterna igen. Min ofrivilliga detox kur har resulterat i -3 kg på vågen och antalet kilo i ork är desto fler...

Inga kommentarer: