6 april 2012

Blod

Idag har det varit en dag då Emilia har fått lov att ha nappen i munnen hela dagen. För imorse när jag satte i linserna så kom Emilia in i badrummet med en bok och helt plötsligt stannade hon och bara bröt ihop. Då ser jag hur det droppar blod på golvet och hela munnen är röd för Emilia. Jag ropar på Ola och försöker trösta vår jätteledsna tjej. Usch vad mycket blod det blir när man får sår i munnen :( Det visade sig att hon fick ett hack i bandet som går mellan framtänderna med hjälp av boken som hon då hade i munnen. Så för att underlätta att det skulle läka i munnen så har hon haft nappen hela dagen för att förhindra att hon ska ha leksaker i munnen som annars är vanligt.
Nu hoppas vi på en lugn natt och att såret får många timmar på sig att läka.
Jag tror det är 3e gången som Emilia blöder under sina 14 månader i livet. Första gången ramlade hon över sin gåbil och bet sig i läppen. Andra gången var inte för så längesen så började det blöda på exakt samma ställe som idag och tredje gången var idag då. Usch alltid lika tufft att se sin lilla tjej blöda och ha ont någonstans.

Annars så fick vi kasta om våra planer för dagen helt när jag drog upp persiennerna imorse. Jag och Emilia hade planerat att åka på en gårdsloppis i Stodene medan Ola skulle ut och cykla men så snöade det rätt rejält. Så istället tog vi en utflykt till Barnens hus och handlade lite nödvändiga saker. bl.a. sparkskydd till bilen - behövs nu när Emilia har skor på sig, greppvänliga barnkritor - tack för tipset Terese! samt en platta till vårt duplo - nu blir Ola glad :)

Nu ikväll blir det snabba cash på tvn, dne filmen är bara så bra! Glad Påsk på er!

Inga kommentarer: