1 juni 2012

vovvebus

Tänkte tömma Olas kamera och upptäckte då 182 kort!! Väljer att ta den smidigaste vägen för tillfället och bara föra över dom till datorn och lägga dom i en mapp. Sen någon annan dag, finns alltid andra bättre dagar :) blir det att sortera dom på datorn.


Igår var jag och Emilisen hos hennes mormor och morfar. Och äntligen fick hon träffa vovven Iris. De båda verkar tycka lika mycket om varandra och igår var väl första gången som jag såg att de lekte tillsammans. Emilia kastade Iris leksaker till henne och hon hämtade dom och la dom vid Emilias fötter för att sen upprepas ett tiotal gånger -roligt! Innan vi åkte hem grävde jag upp mina gamla växter som har stått i mamma och pappas lande. I år skulle de sätta potatis så de var i vägen. Sagt och gjort jag fick arbeta med spaden lite och fyllde baksätet i bilen med kärleksört, funkior och en massa liljor. Men jag vet fortfarande inte hur jag vill ha min rabatt här hemma. Det är ingen struktur alls på den och en bamsestor löjtnantshjärta tar upp halva rabatten så den ska jag flytta på till hösten när den har slutat blomma. Så därför fick jag gräva ner växterna tillfälligt vid komposten.


En sommarEmilia men vart har värmen tagit vägen??!!

Inga kommentarer: