28 maj 2012

Underbar helg

En mycket händelserik helg har det varit inte bara för Emilia utan för oss allihopa!

Vi började redan i fredags med en picknick i Mariebergsskogen. Jag och Ola mumsade i oss en varsin sallad från Maché medan Emilia nöjde sig glatt med en fruktpuré. Det är alltid ett säkert kort om vi vill att hon ska äta något!



Efter besök hos djuren så landade vi i lekparken. Emilia hittade såklart en rutschkana (älskar att åka)
och en ny kompis.



 Både solhatt och byxor från Polarn&pyret med UV-skydd i. Själv visste
jag inte att det fanns solhattar med UV-skydd men eftersom det fanns så skulle Emilia
självklart ha det. Långärmade tröjan är långväga ända från Florida från goaste mostra.

Emilia förstår verkligen hur hon ska göra när hon sitter i en sån här gunga. Hon arbetar upp en rejäl fart.


Och självklart hade vi packat ner såpbubblorna. Nu har hon börjat jaga dom och ibland till hennes lycka så kommer hon ikapp någon bubbla och kan panga den.

Dagen efter i lördags var vi uppe i Uddeholm och hjälpte Olas farföräldrar i deras trädgård. Alltid så kul att kunna hjälpa andra! Vi planterade 8st buskar och röjde med röjsågen -kul. Emilia och hennes farfar hade egentid så jag och Ola kunde köra utan något stopp i trädgården.

Och så igår kom då dagen då jag skulle följa med Ola ut i skogen på mountainbike. Han hade ritat upp en sträcka i I2 skogen och i mina ögon var det bara rosa, rosa på kartan och jag trodde aldrig jag skulle orka trampa så mycket. Men I dit it och cykeldatorn visade på 2.4mil när vi väl var hemma igen. Det var flera gånger som jag kände hur mör låren var men så körde vi lite i skogen på klippor, smala, leriga stigar och över stora rötter och så var energin tillbaka igen. Den kroppsdelen som tog mest stryk var min stackars rumpa. Trots cykelbyxor med vaddering för rumpan och en extra tröja i cykelbyxorna så ömmade den rejält på hemvägen. Men kul var det och jobbigt!

Idag har det varit jobb för min del medan Emilia och Ola med farmor har tagit en tur ut till sommarstugan. Den tjejen får vara med om mycket på dagarna och hon trivs. :)

Inga kommentarer: