24 maj 2012

sommar sommar ljuva sommar

Det har varit galet varmt hela denna vecka, äkta sommarvärme har vi fått njuta av! Men det är först idag som jag har kunnat njuta fullt ut av värmen då jag har varit ledig tillsammans med Emilia och min svärmor. Vi åkte ut i förmiddags till deras sommarstuga som ligger lyxigt nog alldeles vid vattnet. Emilia och jag satt nere vid vattnet och lekte i sanden. Sen gick vi ut i vattnet, hon iförd gummistövlar :) Hon tyckte det var jätteroligt att ta upp sand och sen släppa ner det i vattnet, så himlans härligt att se henne hur hon står och leker och skrattar hjärtligt under tiden. Sen har hon fått jaga såpbubblor även det under skratt, bitit gigantiska bett av galiamelonen. Ja vi har verkligen haft en härlig sommardag utan klockans närvaro.




Sen innan vi åkte hem så tog Eva ett välförtjänt dopp då hon hade klippt gräsmattan i värmen. Sen gick jag ner för att blaska lite men det slutade med att även jag badade!! Och det otroliga var att det var verkligen skönt i vattnet! Jag simmade runt lite och njöt, så underbart härligt, sommaren är här!

Inga kommentarer: