17 maj 2012

Sjukling

Igår kväll önskade jag mig en sovmorron då jag var helt slut i kroppen. Inte gäspigt trött utan matt och orkeslös och det ställde Ola upp på. Vi kojsade redan kl 21 och sov fram till 7 då Emilia vaknade inne hos sig. Tog upp henne och myste i vår säng hela familjen, finns det något mysigare?!! Sen gick de ner och stängde min dörr så jag kunde somna om och det gjorde jag verkligen med råge! Vaknade halv 11(!!) blev riktigt förvånad när jag såg hur mycket klockan var men det kändes sååå skönt och det var verkligen väl behövligt oxå. 

Vaknade till ett ovanligt tyst hus och trodde att mina två Älsklingar var ute. Men när jag kom ner och tittade in i vardagsrummet möttes jag av denna syn :) 


Ola var faktiskt vaken trots att det ser ut som han sover på bilden. Vår lilla skrutt hade somnat framför sitt favvoprogram om Makka Pakka. När hon vaknade tempade vi henne och hon hade 39.4. Så resten av dagen har inte varit i så många knop. Emilia har varit tagen av febern och sov även en stund på eftermiddagen. Nu sover hon med alvedon och lite välling i magen och vi hoppas på en lugn natt så hon hinner återhämta sig. Så här i efterhand känns det väldigt bra att vi valde att inte åka ner till västkusten igår kväll, alltid skönast att vara sjuk hemma. Ser fram emot att få andas härlig havslukt ni vet tång blandat med saltet om några veckor.

1 kommentar:

Eva sa...

Ser mysigt ut :)