8 juni 2012

Härmapa

Uttrycket "barn gör som du gör, inte vad du säger" stämmer bara så bra här hemma!

Det är läskigt vad vår lilla tjej iaktar och gör efter. Igår satt vi båda på golvet i badrummet och jag smörjer in benen med lotion. När jag är klar så tar Emilia av sig sina båda strumpor och sen tar hon tuben och trycker pekfingret mot öppningen. När hon har gjort så 2 gånger så stryker hon sig själv på foten för att sen upprepa proceduren en gång till på samma fot innan hon byter fot.
Där sitter alltså min 16 månaders tjej och smörjer in sina fötter, för det har hon sett sin mamma gör.. Det är så häpnadsväckande, vår lilla gullunge :)







Imorgon ska jag försöka komma ihåg att ta med min kamera in i badrummet så kanske jag kan föreviga det om hon bestämmer sig för att smörja in fötterna även då vill säga.. :)


Ytterligare ett scenario var för bara några dagar sedan så sitter vi allihopa på golvet i köket och Ola har precis gjort iordning en samarin i sitt glas. Han blandar runt en sista gång genom att snurra lite på glaset och dricker sen. Emilia som sitter bredvid och har sett alltihopa tar sin vattenflaska och skakar den innan hon dricker -helt otroligt!!

Så det gäller verkligen att tänka sig för även i de små handlingarna.....

Inga kommentarer: