3 juni 2012

prinsessa för en kväll

Ikväll somnade Emilia kvart i åtta och det hör inte till vanligheterna. De senaste veckorna har hon somnat runt halv 9, vilket vi tycker är för sent men hon har inte varit nog trött eller lyckats komma ner i varv tidigare så vad göra??! Därför känns det så konstigt nu att klockan inte är så mycket men vi har hela kvällen för oss själva -lyx!!
Men det tar nog på krafterna att befinna sig i centrum för allas ögon och få prova nya kläder. Ikväll kom Emilias farföräldrar och åt lite grillat med oss och då visade vi dom alla fina kläder som vi har fått från min syster. Bl.a. 2 jättefina klänningar, en av dom är en riktig balklänning med flera underkjolar och broderat liv. Det var jättekonstigt/ovanligt att se Emilia i såna kläder men vacker blev hon :)

Blev lite rödvin kvar som vi sitter och delar på. Jag brukar inte tycka om rödvin men detta var faktiskt gott, ett shirazvin. Därför känns arbetsdagen imorgon rätt avlägsen särskilt med tanke på att jag tog några baileys när jag förberedde maten oxå :)

Mina nya ljuslyktor köpta på plantagen.

Inga kommentarer: