28 juni 2012

utedag

Idag åt jag och Emilia mellis ute på filten, gäller att passa på nu när sommaren verkar ha kommit(??!) När vi var klara gick Emilia för att åka rutschkana, äntligen hittade vi en på blocket som vi ringde och köpte direkt. Jag har letat efter en stor begagnad rutschkana hela våren och fram tills nu har det kommit ut 3st på blocket i hela värmlands län. Jag förstår inte det måste ju finnas jättemånga familjer som har en sån i förrådet som inte används längre eller är de så dåliga i plasten efter X antal år så de körs till tippen??

Iaf så åkte Emilia rutschkana och jag satt kvar på filten och sysselsatte mig med att ta bort ogräsblommor i gräsmattan. Dröjde inte länge tills Emilia kom till mig och började rycka i gräset och lägga gräs/mossa i hinken. Sen var hon med mig och samlade gräs, vår goding!! :)


Per och Linda: -Syns lite dåligt på bilderna men idag invigde
Emilia shortsen hon fick av er och tjejerna. De passade
perfekt och är mjuka = lekvänliga. Tack så mycket än en gång!! :)

Emilisen i stugan. Bunke/korg/hink, you name it går det att ha
det på huvudet så ska det vara på huvudet och sen är det show!

Inga kommentarer: