27 januari 2012

städtankar

Idag har jag tänkt många gånger på ensamstående föräldrar. All heder och beundran till dom känner jag! Jag är så oerhört glad och tacksam att jag har en sambo som kommer hem varje eftermiddag efter jobbet och hjälper till här hemma. Trots att jag är hemma flera timmar varje dag så får jag inte något gjort. Alltför ofta ser det ut som om en tromb har svept igenom huset när ola kommer hem. Plocka iordning gör jag när Emilia sover innn det är det ingen ide. Jag mår som bäst när vårt hem är städt och allt är undanplockat men jag inser att det är inte realistiskt att ha såna krav varje dag när vi har ett litet yrväder här hemma. För jag vill inte att Emilia ska komma ihåg sin uppväxt att hon hade en mamma som hela tiden städade... Blunda, svälja och sänka ribban är det som gäller för en tid här hemma... Ikväll ska jag gå ut med mina arbetskollegor och äta god mat på Alfie. Ser fram emot kvällen!!

1 kommentar:

Tina -mamma till Julian sa...

Vad kul att du gillade beskrivningen på kuddfodralet :) Hoppas det blir bra! Fin blogg och söt liten dotter du har! KRAM