20 januari 2012

Rutiner



En glad fis som mumsar macka med räkost på till frukosten.

Vi har lyckats komma in i riktigt bra rutiner här hemma och det mår alla bra av. Numera sover Emilia endast en gång per dag och då oftast i 2 timmar. Sen håller hon sig vaken till 19.30 - 20.00 och det fungerar väldigt bra tycker vi. Då hinner även Ola träffa och leka med henne lite efter jobbet. Skulle hon lägga sig ännu tidigare så blir det mindre pappatid och den tycker jag är väldigt viktig att hon får samt antagligen tidigare mornar... Emilia är som en väckarklocka på morgonen som vaknar halv 8 men ibland kan det fela med en kvart senare och då ligger jag och mornar mig tills jag hör hur hon vaknar till.

Igår var vi på bergvik och handlade samt sålde lite kläder efter Emilia. Jag gjorde iordning en stor kasse med pytte pyttesmå kläder, strl 50-56 till en tjej som ville köpa. Hon var höggravid och var beräknad att få i början av mars men i mina ögon skulle hon lika gärna kunna få i början av februari. Vi har sparat vissa kläder som vi har minnen av men annars är det skönt att bli av med lite kläder som är för smått -det blir för mycket att spara och tar alltför stor plats här hemma.

Idag blir det en hemmadag för mig och Emilisen och när pappa kommer hem ikväll så blir det familjemys!! Ha en härlig fredag och snart är det helg!!

Inga kommentarer: