23 januari 2012

Helgen

Vilken underbar, härlig helg vi har haft!! Det har bara sagt svisch så har de här 2 dagarna försvunnit och de har varit fulla med roliga händelser hela tiden. I lördags hade vi goa kompisar här på tacos så innan de kom så var det operation storstädning som gällde!! 
De har en son som är jämngammal med Emilia och det är så kul att se dom tillsammans. De fick sitta bredvid varandra vid bordet och ibland tog Emilia hans hand och pratade med honom -så gulligt!!


Emilia sitter i sin gungstol som hennes farfar hade när han var liten.

Igår åkte jag till Bergvik all alone(!!) det är inte vanligt att kunna traska runt i affärer själv. Och för en gång skull så var jag på jakt efter någon/några tröja/or till mig själv. Oftast så brukar jag inte hitta några kläder när jag verkligen behöver köpa något men igår så fyndade jag 2 stycken inne på H&M och självklart gick jag en runda på barnavdelningen oxå men hittade inget till Emilia.
Senare på eftermiddagen lånade vi ut Emilia till farmor och farfar så åkte jag och Ola iväg och spelade badminton!! Det har vi pratat om att göra sen vi blev tillsammans men vi har inte kommit iväg men igår så...!! Det var jättekul och jag hoppas vi kommer kunna komma iväg fler gånger. Det var inga blodallvarliga matcher vi spelade utan det var mer skrattmatcher men ändock var det viktigt vem som vann... Sen in i duschen för att åka och få mat i magen. Det är nog första och enda(??) gången jag äter mat på en pizzeria efter jag har varit iväg och tränat -det kändes väldigt konstigt. Men vi hade lite ont om tid för kvällen var inte slut än för sen gick vi på bio och såg "the girl with the dragon tattoo".



Verkligen en kanonhelg tillsammans med människor jag tycker om! Idag är det måndag och solen skiner, den värmde lite faktiskt när jag var ute vid lunch på promenad. Härligt, härligt och det märks på eftermiddagarna att vi går mot ljusare tider!!


Inga kommentarer: