15 januari 2012

Nu åker vår en gång så ståtliga, fina gran ut!! Jag och Emilia hade julgransskakning imorse så nu står det en kullös och barrlös julgran i köket och väntar på att skeppas ut. Vi kommer med stor sannolikhet hitta barr i huset ända till påsk men det är det allt värt. I år var det (konstigt nog) jag som tvekade inför att skaffa gran men när den väl stod klar med ljusen och all dekoration i sig så blev det väldigt mysigt och det är jag som inte har velat kasta ut den förrän idag när jag såg barrhögen på golvet....... så det kommer rassla gott i dammsugaren sen!!  :)


Igår var vi på dagsutflykt upp till Uddeholm där Emilias gammelfarmor och gammelfarfar bor. Dagen i ära fyllde gammelfarfar 80 år och det skålade och firade vi! Sen har även gammelfarmor samt farmor fyllt år så det var många presenter och firande som utbyttes igår. Jättemysig dag med god mat, härlig gemenskap och grant väder. Trots att Emilia sov hela vägen upp så var hon jättetrött och somnade gott i vagnen och sov sen i hela 2 timmar!  Jag och Ola var lite lätt oroliga för att det skulle bli en tuff natt eftersom hon inte brukar sova så mycket och så sent på dagen men hon somnade och sov gott, lillskruttan vår även inatt  :)



En alldeles nyvaken liten tjej som precis kommit fram till sina gammelfarföräldrar i Uddeholm.



Så här är vi vana att se vår lilla tjej. Sprudlande glad sittandes på sin älsklings princessbil.

Inga kommentarer: