26 januari 2012

kinkigt...

Hej hej här hemma har vi en kinkig liten dam. Usch vad svårt det är att veta vad man ska göra och vad det är som gör att hon helt plötsligt bara utbrister i gråt och skrik. Jag misstänker att det är den åttonde tanden som jag har skymtat under tandköttet som besvärar damen men eftersom hon inte har haft ont av dom andra 7 hon har fått så blir jag ändå frågande vad det är.
Vi kan sitta och leka och helt plötsligt så börjar hon gråta och slänger sig gärna ner på golvet. Trots har jag oxå i bakhuvudet men då tycker jag inte att det ska komma helt plötsligt och särskilt inte när hon leker eller??
Ja jobbigt är det för både dotter och mamman som försöker roa henne så gott hon bara kan. Men dagarna blir allt bra långa när hon inte är på humör och något är särskilt roligt. Därför har vi varit på öppna förskolan nu 2 dagar i rad och träffat andra barn och då har det gått bra! Så till veckan blir det fler besök på öppna förskolan av oss.

Nu sover liten och jag ska packa skötväskan och göra iordning lite mellis till henne då vi ska åka in till Bergvik direkt när hon vaknar och handla mat. Sen vore det bra om jag hann svischa runt och vika/sortera lite kläder som dräller överallt här hemma. Förstår inte hur det kommer sig att mina och Emilias kläder ligger överallt... Men det är bara att gilla läget för så kommer det vara i X antal år framöver.

Inga kommentarer: