14 december 2008

Julbord

Nästa gång jag äter julbord blir den 22 december då vi ska fira jul hemma hos mina föräldrar, en smygstart av julen! Idag var jag och Ola samt Olas familj med respektive till Alsters herrgård och åt julbord. Det smakade väldigt bra, fast efter första tallriken blev jag proppmätt, pappa har alltid sagt att det är en ren förlust att bjuda mig på julbord då jag inte äter så mycket, kan nog hålla med pappa om det -sill e ju inte så dyrt heller :) Men det är mysigt, mysig stämning och alla är så glada, det är ingen stress som man annars upplever ute på "vanliga" restauranger.
Nu har jag blivit förpassad in till vårt orangea rum. Vi har nu ställt ner våra 2 skrivbord samt 2 skrivbordsstolar då vi äntligen kommer att få våran myssoffa till veckan!! Ola skulle se en Beck film men jag kände för att fortsätta pussla så därför sitter jag här inne, e nog första gången vi använder detta rum till något utöver förvaring... Känns bara konstigt att sitta själv här inne...
Imorgon är det måndag och sista hela veckan på länge nu! Känns väldigt gott att det snart är julledighet, jag har känt mig trött i kroppen väldigt länge och såklart påverkar det privatlivet och arbetslivet...

Inga kommentarer: