9 december 2008

Ja då har jag varit i Loka Brunn för första gången i mitt liv men dock inte den sista. Skulle vilja återkomma dit under sommaren och kunna gå ner till sjön och må gott. Det var väldigt mysigt där uppe, rekommenderar det stället. Det var som en liten by på 1800-talet med små charmiga hus. Vi fick bo i ett hus från 1700-talet ett av dom äldsta på Loka, det hette Bondeska huset. Jag hade dock inte sett fram emot helgen med julbord tillsammans med Olas alla arbetskamrater samt deras respektive. Jag har svårt att gå på sådana tillställningar där man inte känner en enda person sen tidigare utan bara Ola. Jag vill inte hänga och klänga på Ola, känna mig beroende av honom och då var jag rädd att jag skulle känna mig vilsen. Men min underbara sambo var ännu underbarare än vad han brukar vara mot mig. Han vek inte från min sida utan var tillsammans med mig hela kvällen och presenterade mig för alla nya ansikten -Tack! Så jag kände mig inte ett dugg vilsen utan trot eller ej så hade jag en väldigt trevlig helg mycket tack vare Ola men oxå tack vare att hans arbetskamrater var väldigt lättsamma och trevliga, även innan julölen/vinet/snapsarna kom fram :) Summa sumarum det var en lycklig Linda som återvände till Karlstad och till svärföräldrarna som hade agerat kattvakter under helgen.

Inga kommentarer: