26 december 2008

Ja det har verkligen varit 4 händelserika dagar sen sist jag bloggade lite. Ena dagen är det julafton och sen tänker man juldagen tills någon börjar prata om vilken veckodag det verkligen är det är då man märker hur dagvill man blir under sådana här helger. Både jag och Ola kommer inte arbeta förrän nästa fredag vilket känns såååå underbart men är lite rädd för att glömma bort den dagen då jag inte har någon koll vilken dag det är...

Vilken jul det har varit i år. Jättemysigt!! -Tack alla släktingar och Ola för en underbart mysig jul. Började med att vi hade väckarklockan på ringning vilket är totalt förbjudet för mig på självaste julafton men så skulle vi äta julfrukost hos mina svärföräldrar -tidigt... redan 8.30 var det uppdukat. De hade tänt en brasa i öppna spisen och eldade en massa ljus och i bakgrunden gick en julskiva på repeat. Efter frukosten fick vi enligt tradition första paketet i form av en tomte från Rolf Berg och en underbar massage spretig sak för huvudet.

Sen åkte vi vidare till mina föräldrar för att öppna ännu mera paket och äta julmat. Min tallrik består av en halv sillburk med löksill, köttbullar, en potatis och lite lax -sen är jag belåten och mätt.
I år måste både jag och Ola har varit väldigt snälla för vi har fått extremt många och fina julklappar! Sådana saker som vi har önskat oss och verkligen såg fram emot att få.
Kan nämna några bara slumpmässigt utvalda.
Salladsbestick i ek från sagaform
Tårtspade från BodaNova, Line
Presentkort Intersport 1000kr
Glögg gryta, Sagaform
Trådlös mus te min laptop -en sladd mindre!!
Värmedyna för frusna jag i sängen
Massagepresentkort
Kamera så jag kan se min kära syster över msnen
Trädgårdsbok, -jag är med trädgård!
Vantar i Linda färg -Rosa!
Svampkorg m svampkniv
Champagne glas
Prenumeration på trädgårds tidning

och detta var inte allt utan ett axplock. Tack än en gång för alla presenterna!

Dagen innan jul var min och Olas enda lediga dag och den tog vi väl tillvara på. Fick ställa klockan igen på en ledig dag... usch usch...
jag ser på vårt hem med andra ögon när jag vet att någon kommer som inte brukar vara hemma hos oss så ofta. i detta fall var det Olas farmor och farfar som bor i Uddeholm. De kom förbi på fika igår, juldagen och ville såklart se allt vad vi har gjort sen i somras. Så det var bara att städa, inte bara en "vanlig städning" utan plocka undan saker, ta fram nya saker som passar bättre, fålla upp gardinerna som har hängt alldeles för länge och släpat i golvet. Sy en ny julduk... ja allt sånt som man annars tänker att det ska jag göra någon dag men inte idag... De såg säkert inte vad vi kämpade mot klockan med svetten glänsande i pannan dagen före julafton men så här i efterhand är det väldigt skönt att såna saker är gjorda och avbockade på vår ständiga to do lista...

Summa sumarum... det har varit en minnesrik jul och nu ska jag försöka kurera mig från min oerhört efterhängsna och tradiga förkylning...

Inga kommentarer: